Voor het eerst de hoogte in.

5 oktober 2018 - Arequipa, Peru

Met een binnenlandse vlucht van Lima naar Arequipa gevlogen. De naam Arequipa is ontstaan uit verbastering van het woord Ariquepa oftewel de plek achter de puntberg. Waar we nu op 2.335 meter hoog zitten. Onze eerste trede naar grotere hoogte. Rustig acclimatiseren door veel water te drinken en coca thee (dat laatste met veel plezier overigens). Vandaag de stad verkend. Vanmorgen naar uitkijkpunt Mirador de Yanahuara gelopen, onderweg onze eerste alpaca's gezien! Mooi zicht op de 3 vulkanen, Misti, Chachani en de Pichu Pichu.

Het hart van de stad wordt gevormd door Plaza de Armas. Waarbij een zijde in beslag wordt genomen door de Facade van de Kathedraal de andere drie door zuilengalerijen van twee verdiepingen. In het midden van het plein staat een fontein en palmbomen en er is een tuin in engelse stijl aangelegd.

Verder zijn er heel veel kerken in Arequipa. Verder nog naar een lokale markt geweest voor fruit vooral voor de door ons geliefde chirimoya.(we gaan vragen of Jumbo ze voor ons wil importeren, zodat jullie ze ook kunnen proeven!!)

1. Ineke:
    5 oktober 2018
    Volgens mij weer een fantastische dag voor jullie. Veel plezier nog
  2. Natascha:
    6 oktober 2018
    Veel plezier heerlijk genieten daar.
  3. Gerda:
    6 oktober 2018
    Klinkt goed , heel veel plezier
  4. Joanna:
    6 oktober 2018
    wat een mooi land ! geniet er van. ben benieuwd naar vervolg.....leuk om te volgen.
  5. Alie:
    6 oktober 2018
    Ziet er weer prachtig uit..groetjes uit putten..👋😍😘