Lima Lima

4 oktober 2018 - Lima, Peru

Na lange maar goed verzorgde vlucht kwamen we aan in Lima rond 1 uur s nachts nederlandse tijd dus 18.00 Peruaanse tijd.

Na goede nachtrust wel vroeg wakker hebben we met een gids Lima verkend. Naar een overdekte markt geweest waar veel verse producten werden aangeboden. We mochten proeven van typische peruaans fruit van de eerste weten we de naam niet meer smaakte zoet, nu schijnen de Peruanen erg van zoet te houden dus Johan en Jan zitten hier goed, de tweede was een cactusvrucht genaamd tuna mooi rood van kleur maar vol met pitjes verder lekker nootjes gekocht. Vervolgens in een overvolle bus richting het oude centrum. Waar we naar Plaza San Martin zijn gelopen. De eerste president van Peru.Vervolgens door naar Plaza Mayor voor de wisseling van de wacht bij het presidentiele paleis. Bij de eerste bar van Lima de Cordano Bar hebben we een typisch peruaans drankje van de zoete paarse mais geproeft Chicha morada.

Vervolgens langs de kustlijn gelopen in het moderne gedeelte van de stad genaamd Miraflores, mooi aangelegde boulevard waar verschillende parkjes aan lagen waar onder parque de amor.

's avonds naar het parque de la Reserva geweest waar verschillende fonteinen met belichting een kleurrijk effect gaven.

1. Danny Winters:
    4 oktober 2018
    Een volle drukke eerste dag, maar wel al veel van de cultuur gezien en geproefd Zo te lezen. Veel plezier en geniet er van!
  2. André en Gea:
    4 oktober 2018
    Wauw dat ziet er super uit! En dat is dag 1 nog maar 😃 gaaf hoor!
  3. Cora:
    4 oktober 2018
    Veel gezien en er komt nog meer. Wat een mooie foto's, die fontein met die kleuren, heel gaaf.
    Genieten dan maar weer de t volgende bezienswaardig heden. 😘😘
  4. Ineke:
    4 oktober 2018
    Het lijkt mij volop genieten. Nog een hele vakantie te gaan. Veel plezier nog.
  5. Heidi:
    4 oktober 2018
    Wat een prachtige foto's!
  6. Karen:
    4 oktober 2018
    Al veel gedaan zeg en prachtige foto's!!!
    Hele fijne tijd :)
  7. Paulien:
    Geweldig, geniet ervan
  8. Inge:
    4 oktober 2018
    Wat kleurrijk allemaal! Fijne tijd verder!
  9. Caro:
    Leuk! Mooie foto's!
  10. Alie:
    4 oktober 2018
    Geweldig...👍fijn hoor lekker meegenieten hier van al dat moois..😘
  11. Klaas Beute:
    4 oktober 2018
    Wauw wat mooi daar. Klinkt allemaal super
  12. Anneke:
    5 oktober 2018
    Ziet er goed uit Jose. Fijne weken gewenst.
  13. Anja:
    7 oktober 2018
    Mooie foto,s hoor
    Leuk dat we zo mee genieten kunnen
    Fijne vakantie nog allemaal
    Anja