Lima Lima

4 oktober 2018 - Lima, Peru

Na lange maar goed verzorgde vlucht kwamen we aan in Lima rond 1 uur s nachts nederlandse tijd dus 18.00 Peruaanse tijd.

Na goede nachtrust wel vroeg wakker hebben we met een gids Lima verkend. Naar een overdekte markt geweest waar veel verse producten werden aangeboden. We mochten proeven van typische peruaans fruit van de eerste weten we de naam niet meer smaakte zoet, nu schijnen de Peruanen erg van zoet te houden dus Johan en Jan zitten hier goed, de tweede was een cactusvrucht genaamd tuna mooi rood van kleur maar vol met pitjes verder lekker nootjes gekocht. Vervolgens in een overvolle bus richting het oude centrum. Waar we naar Plaza San Martin zijn gelopen. De eerste president van Peru.Vervolgens door naar Plaza Mayor voor de wisseling van de wacht bij het presidentiele paleis. Bij de eerste bar van Lima de Cordano Bar hebben we een typisch peruaans drankje van de zoete paarse mais geproeft Chicha morada.

Vervolgens langs de kustlijn gelopen in het moderne gedeelte van de stad genaamd Miraflores, mooi aangelegde boulevard waar verschillende parkjes aan lagen waar onder parque de amor.

's avonds naar het parque de la Reserva geweest waar verschillende fonteinen met belichting een kleurrijk effect gaven.