Ik Paz niet

14 oktober 2018 - La Paz, Bolivia

La Paz is de hoogst gelegen administratieve hoofdstad van de wereld. Tussen 3.200 en 3.600 is dit de officiële regeringstad van Bolivia. Prachtige oude stad met veel koloniale gebouwen.

Wanneer je in La Paz aankomt is het eerste wat je ziet El Alto dat ligt op de rand van de canyon waarin La Paz is verstopt. De canyon is 400 meter diep en 5 km. breed en overal waar je kijkt zie je huizen.

De spaanse kapitein Mendoza heeft de stad gesticht. Als middelpunt tussen de zilvermijnen in Potosi en de haven in Lima. De oorspronkelijke bewoners waren de indianen. De indianen kregen de levenstijl en religie van de spanjaarden opgedrongen. Rond 1813 was er de revolutie geleid door Simon Bolivar. Bolivar werd de 1e president van Bolivia.

La Paz heeft te kampen met enorme verkeersopstoppingen, vooral door de kleine busjes. Sinds april 2014 is er een kabelbaan in gebruik genomen tussen de hoogst gelegen stad El Alto en La Paz. De kabelbaanwerkt als een metro, op dit moment zijn er 7 lijnen. Een mooie manier om La Paz van boven af te bekijken.

Vanmiddag het museum van de muziekinstrumenten bezocht, waarin een groot scala van instrumenten staan uitgestald en waarbij je sommige mag bespelen. We besparen jullie de filmpjes van onze kunsten.
Verder zijn we op de heksenmarkt geweest. Foetussen van lama's werden daar verkocht en good luck beeldjes, kruiden etc. etc.
We hebben Saltenas gegeten, dit zijn empanadas gevuld met soep. Deze moest je leeg zuigen en smaakt een beetje zoet.

Morgen naar valle de la Luna en dan in de namiddag vliegen we naar Uyuni.

1. Alie:
    15 oktober 2018
    Mooi hoor...😍👍
  2. Gerda:
    15 oktober 2018
    Het lijkt wel een geschiedenisles, dat filmpje had ik nu juist leuk gevonden