Niet van suiker maar van de chocolade

21 oktober 2018 - Sucre, Bolivia

Sucre is de officiële hoofdstad van Bolivia zoals jullie al weten. Het wordt met recht wel de mooiste stad van Bolivia genoemd, door de ligging op 2.800 meter heeft de stad een heerlijk klimaat. Mede doordat het de chocolade hoofdstad is is hij erg geliefd door vooral de vrouwen. Sucre ademt een beetje de Andalusische sfeer uit met veel witte kloosters en kerken. We zijn naar boven naar mirador de Recolleta gelopen. Was een hele klim maar een super mooi uitzicht over de stad maakte alles goed. Tevens zijn we op het indrukwekkende cementerio generaal geweest. Hier kon je goed zien hoe de mensen voor hun overleden naasten zorgen, meeste waren mooi verzorgd met bloemen en persoonlijke items van de overleden persoon.

Plaza 25 de Mayo is het grote centrale plein van Sucre en is vernoemd naar de datum waarop de onafhankelijkheidsbeweging ontstond. Aan het plein staat een kathedraal die stamt uit de tijd van de renaissance. Ook de fraaie witte kerk genaamd Iglesia de San Francisco ligt aan Plaza 25 de Mayo. De bel van deze kerk werd geluid toen de onafhankelijkheidsbeweging in Bolivia werd aangekondigd.

Door de hele stad heen zijn erg veel parkjes aangelegd waar je heerlijk kunt relaxen en genieten van de rust.

Tot onze grote verrassing kregen we een upgrade van B &B naar 4 sterren hotel en dat hebben we vooral gemerkt aan het ontbijt, maar goed dat we dat niet altijd hadden want dan was het niet goed gekomen met ons.

We zijn heerlijk bijgekomen, lekker gewandelt en genoten van de zon.

1. Karen:
    22 oktober 2018
    Z'on ontbijtje wil ik ook wel elke dag:) Hele goede reis naar huis!