Spread your wings

7 oktober 2018 - Colca Canyon, Peru

Vandaag dag van de condor!

Sommige plaatsen zijn dieper dan de Amerikaanse Grand Canyon. Met een laagste punt van 3.180 meter is dit 1 van de diepste canyons van de wereld. Beneden zie je de Rio Colca.

Kerk in Pinchollo bezocht voor we naar Cruz de Condor gingen Bij de plek zagen we al een aantal condors zweven door de lucht, echt heel indrukwekkend. De vrouwtjes zijn bruin/grijs van kleur en als ze zitten zijn ze 1 meter hoog. Hun spanwijdte is 2.70 meter. De mannetjes zijn zwart met witte ring om de nek en witte punten bij de vleugels als ze zitten zijn de 1.20 meter hoog. Hun spanwijdte is 3.30 meter. Aan de poten kun je zien dat het geen jagers zijn maar opruimers er zit geen kracht in de poten ze gebruiken ze alleen om te landen en op te stijgen.

Vervolgens een wandeling gemaakt langs de canyon waar we onder andere de reuze kolibrie (sorry geen foto) hebben gezien en verder prachtige uitzichten en bloemen.

Daarna in de bus richting Puno wat een behoorlijke zit was van zo'n 5 uur.